Foredrag

Afholdte foredrag

Kan man lytte sig ud af sin comfort zone?

I virkeligheden er det lidt naturstridigt.

Vi lukker masser af forventningsfulde mennesker ind i et rum. Vi placerer dem på hver deres stole. Vi beder dem sidde helt stille. Vi aktiverer kun to sanser. Og så regner vi med at sende dem ud af rummet som forandrede mennesker.

Det er en udfordring. Men det er en udfordring, som jeg elsker.

Mine entusiastiske erhvervsforedrag handler om mod, energi og evnen til at turde tænke til stregen i forretningslivet. De handler om at tænke kreativt, om at tænke på ”kanten af boksen” og om at aktivere de tanker og dén handling, der forandrer de små ting – men med stor effekt.

Jeg taler eksempelvis om “The Game Changer – fra bold til boldlinje”. 

Det er bl.a. fortællingen om, hvordan et ordinært oldboyshold i fodbold fra en mindre provinsby blev til et internationalt brand – ”Danmarks mest velgørende fodboldhold” som jeg stiftede i 2008. Et brand, der har repræsenteret Danmark på den anden side af jorden i Shanghai, spillet fodboldkampe i Dubais glohede ørken, på den iskolde grønlandske indlandsis og mod nogle af verdens mest kendte fodboldhold. Alt sammen for at støtte velgørende formål. Foredraget giver masser af inspiration, men også konkrete værktøjer og metoder til at efterprøve succesen i praksis, præcis som jeg selv har praktiseret i min erhvervskarriere hidtil.

Foredraget handler således ikke om et fodboldhold med mere om vigtige parametre som:

  • Hvordan ser jeres spillebane ud?
    Hverken ledere eller medarbejdere bestemmer, HVAD de vil lave, men de bestemmer selv HVORDAN, de vil løse opgaven. I foredraget deler jeg min forklaring på, hvordan vores succes er skabt ved på kreativ og modig vis at udfordre tænkningen ”på kanten af boksen” og ikke mindst fokusere på HVORFOR  kunderne skal vælge deres virksomhed/produkt frem for konkurrenterne(s) i markedet!
  • Er de rigtige spillere i din trup?
    Mange er lige så meget sammen med deres nærmeste kolleger som deres familier. Det er derfor altafgørende at finde den rigtige teamsammensætning og have øje for kemi, kompetencer og holdånd. Som en del af foredraget giver jeg hands-on værktøjer til at sætte den rigtige trup/mix af spillere og skabe motiverede medarbejdere.
  • Er taktikken lagt – og bliver den fulgt?
    God kommunikation sælger sig selv. Mange års erfaring med at lægge en plan og følge den op bliver delt, og det vil stå klart, hvordan intelligent brug af medier gennem PR, stærke brandfortællinger og tydelige forretningsmål hænger sammen – og hvad du selv kan gøre i denne sammenhæng.
  • Hvordan kommer vi i mål (hvis vi nogensinde kommer det)?
    Virksomhedens WHY skal ud at arbejde og hænger uløseligt sammen med virksomhedens mål. Det var først, da fodboldholdets mål og WHY fandt sammen, at tingene tog fart – og gennem årene har vi doneret alt fra opbygning af 50 huse og skabt vores egen landsby i Burundi til mere end 250.000 poliovacciner / 55 mio. liter renset vand / 16 mio. kr. i sportsudstyr osv. til nødstedte børn i verden. Få vores WHY at se, mærke, føle og måske endda smage – så bliver du inspireret til at sætte nye mål og opnå dem.

Emnerne er valgt, så de udfordrer og/eller udvider tilhørerens comfort zone. Så de flytter energi helt ud i rummet. Og så tilhørerne går forandrede derfra. Også selv om det i virkeligheden er lidt naturstridigt.

1000 poliovacciner

For hvert afholdt foredrag donerer jeg 1000 poliovacciner igennem UNICEF – med virksomheden som afsender.